1
והואיל וחצירו של אדם קונה לו וכו' עד של מוצאן. פ' אלו מציאות והביאור הוא פי"ז:
2
ומה אבידה של אדם וכו' עד לפיכך הוא של מוצאו: כתב הראב"ד זהו ק"ו שיש עליו תשובה וכו': ואני אומר עיקר הלכה זו פ' אלו מציאות גמרא מתני' (דף כ"ז) דהשמלה היתה בכלל כו'. והדרשה הזאת דממנו מפורשת שם והפירכא הזאת אינו בגוף הק"ו אלא בים ובגל והוה ליה פירכא מן הצד ועוד שהוא בעצמו מודה שצ"ל תזכה לי שדי או תזכה לי כותלי וכן בים תזכה לי מקומי אם הוא במקום שיוכל לזכות בו א"כ הוה ליה ק"ו שאין עליו תשובה: