1
שור של רועה וכו'. עד שהוא מסור לכל: כתב הראב"ד ז"ל זה שבוש אלא מפני וכו': ואני אומר אדרבה יפה פירש ולא נשתבש וכן פירש"י ז"ל כיוצא בו וכן קבלנו מרבותינו נוחי נפש. ואם דעת הראב"ד ז"ל מפני שראה דין זה של פטם ורועה שאמר שמואל פרק משילין מסודר תיכף למה שדרש מר זוטרא הלכתא כר' אושעיא דאמר בדרבנן יש ברירה ובדאורייתא אין ברירה ויהא לו כדבר הלמד מענינו הא קמן נמי בבור של עולי בבל משום ברירה שקיל וטרי עלה נמי עד דמייתי עלה דכ"ע בירא דהפקרא הוא והכא במגביה מציאה לחבירו קא מפלגי. ומעתה אפילו לפירוש הראב"ד ז"ל מה נשתנה זה מזה ואדרבה זה מוכיח על זה ויפה השוה אותה ר"מ ז"ל כי טעם זה כזה וכלשון רש"י ז"ל: