1
הקורא את שמע כו' עד קודם שיקרא. פרק מי שמתו (דף כ"ב) :
2
הגיע זמן קריאתה כו' עד וקורא. פ' היה קורא (דף טו) :
3
אין קורין לא בבית המרחץ כו' עד צואה. פרק קמא דשבת (דף י) :
4
ולא בבית הקברות כו' עד לקרות. פרק מי שמתו (דף כו) ופרק משוח מלחמה (דף מג) :
5
וכל מי שקרא במקום שאין קורין בו חוזר וקורא:
6
כתב הראב"ד ז"ל אם אמר על מי שקרא בצד המת שיחזור ויקרא לא אמר כלום עכ"ל: ואני אומר מאחר שאין אחד מהם מברר דעתו וראייתו במה אכריע אבל אני רואה מימרא דרב דימי אמר רבי יוחנן בשם רבי יהושע ב"ל מת תופס ד' אמות פרק משוח מלחמה ותאני לה גבי הלכתא פסיקתא וסתם קאמר תופס דומיא דבית הכסא ולשון תופס לגמרי משמע דאם קרא חוזר וקורא ואי משום דמשמע ריש פרק מי שמתו (דף כו) דטעמא משום לועג לרש הא גברא ואתרא חזו מכל מקום צריך לברר מי שרוצה להפטר כד"ן: