1
הקורא את שמע ולא כיון כו' עד בפסוק ראשון. פרק היה קורא (דף יד) :
2
כל אדם קוראין כו' עד על גבי בהמה. פרק קמא דברכות (דף יא) :
3
ואסור לקרות ק"ש עד וקורא. כתב הראב"ד ז"ל ויותר טוב אם ישכב וצריך לעשות כן אם יוכל עכ"ל. ואני אומר איני מבין לשונו שהרי ר"מ ז"ל זה לשונו בבריא אבל קורא הוא והוא שוכב על צידו ולא כתב נוטה מעט על צדו אלא בחולה שאינו יכול לשכב או בבעל בשר וכדאסיקנא בגמרא שאני רבי יוחנן דבעל בשר הוה וכן התבוננתי בירושלמי וכד"ן: