עשרה ימים וכו' עד ואחד ציבור. ס"פ קמא דברכות (בסוף דף י"ב):
כתב הראב"ד ז"ל יש מי שאומר שאינו חוזר לראש וכו' וגם זה כמו זה עכ"ל. ואני אומר אין כאן תפיסה כי הוא הלך בשיטת רבותיו ז"ל וכ"כ ר"י ז"ל בהלכות ברכות ספ"ק דברכות וכן הסכים ר"י הזקן בעל התוס' ז"ל ועמודי צרפת אחריו עד הר"ם ז"ל מקוצי בס"ה והפריזו על מדותן להחזיר אפילו בזכרנו ומי כמוך במקומות שנהגו לאומרן בעשרת ימי תשובה דה"ל כמשנה ממטבע שטבעו חכמים בברכות שלא יצא וגם צריך לחזור על פי הירושלמי דפ"ק דתרומות ואף ע"פ שהיה בזמנם חולק כמו שכתב הראב"ד ז"ל לא חשו הם לדבריו. ומה שכתב הראב"ד ז"ל ראיה מלשון אנשי משמר יש לי לומר שאינו דומה דהתם ליכא מאן דפליג לומר יצא דנימא מאן דאמר לא יצא כלל ולגמרי קאמר אבל הכא איכא ר' אלעזר דאמר דאי עבד יצא ואי ס"ד דרב לא יצא כתקנה קאמר אבל דאי עבד יצא היינו רב היינו ר' אלעזר ומאי בינייהו וכיון דפסיק תלמודא דלא כוותיה דר' אלעזר אלמא מחזירין כדברי ר"י אלפס ז"ל וכל העומדים בשטתו כד"ן: