מנה יש לי בידך עד וכן כל כיוצא בזה. בנזיקין פ' הגוזל קמא (דף קי"ח) ופ"ק דכתובות:
כור חטים יש לי בידך וכו' עד וכן כל כיוצא בזה: כתב הראב"ד ז"ל זה אינו שאינו משלם שעורים וכו': ואני אומר גם זה לא יצא מפיו שהרי דין זה כתבו רבינו יצחק אלפסי ז"ל פ"ק דמציעא בהלכות ועיניך רואות שאין הפרש בין המגיה הזה ללשון רבינו משה ז"ל והפנים גלויים הם שהרי מודה ולא דמי לטענו חטים והודה לו בשעורים דקי"ל דפטור אא"כ תפס בפרק המניח וכתבה ג"כ רבינו משה ז"ל לפנינו פרק שלישי משום דהתם כפר לגמרי בחטים ומכחיש ליה לתובע בתביעתו וגם כי התובע מודה לנתבע שאין לו בידו שעורים כמו שכתב רבינו משה ז"ל לפנינו פ' שלישי אבל הכא קאמר איני יודע ולא קא מכחיש ליה לגמרי והרי זה דומה לטענו חטים או שעורים או מנה בודאי והנתבע אומר איני יודע שנשבע שאינו יודע פטור ומיהו למיפטריה אף מדמי שעורים דקא מודי ליה לא פטרינן כיון דקא מודי בהו: