1
וכמה מנכין וכו' עד ומשלם לו השאר: כתב הראב"ד ז"ל לא ראיתי חשיבות עם צרות העין עכ"ל: ואני אומר זה כתב לפי שמצא בלשון הגמרא פרק מי שמת בשמעתא דשושבינות דגרסינן ועד כמה אמר אביי נהוג בני גננא עד זוזא אתא בכפיה אכליה בכרסיה עד ארבע משלם פלגא מכאן ואילך איניש איניש כחשיבותיה ע"כ. ורוצה לומר הראב"ד ז"ל כחשיבותיה (למעלה) דאילו למטה לא יקרא חשיבות כפירש ר"מ ז"ל ורשב"ם פירש כפירוש רבינו משה ז"ל בין לחשיבות בין לגריעות כפי מה שהוא וכן נ"ל מלשון הגמרא דהא אין לך צר עין ממי שלא הביא יותר ממה שאכל ומדכר ליה תלמודא והמביא ד' נדיב ממנו שהרי הביא כפלים מאכילתו ועל כן חזר כנגד השני צדדין ואמר איניש איניש כחשיבותיה זה לכילות וזה לותרנות: