1
אמר לפלוני ופלוני ולבני פלוני עד מחצה: כתב הראב"ד ז"ל לא נתברר לי דבר זה וכו': ואני אומר תמה אני אם זה המכתב נכתב מפי הראב"ד ז"ל כי הלשון הזה אינו אלא סברא או דקדוק הלשון כמו הגיון ואם לכך באנו אין לך גדול מר"מ ז"ל בזמנו והתלמוד לא בא בזה אלא מגמרא פ' המוכר את הבית וגם ללשון ר"מ ז"ל יש לי ראיה פ"ק דמס' ע"ז גבי קטיעא בר שלום שאמר כל נכסי נתונין לר"ע וחביריו יצא ר"ע ודרש והיתה לאהרן ולבניו מחצה לאהרן ומחצה לבניו וכן בכמה מקומות כי בין שתהיה התיבה בלמ"ד או בלא למ"ד הכל שוה ור"ע כן השוה אותן ואינו מחמת הכללות ועל זה אני אומר אין למדין מן הכללות: