1
כל זמן שאדם עד וישרף מיד. פ' אלו עוברין (דף מ"ו):
כתב הראב"ד ז"ל אנו אין בידינו אלא כל זמן וכו': ואני אומר משנתנו היא זאת פ' אלו עוברין בצק החרש אם יש כיוצא בו שהחמיץ הרי זה אסור ושקלינן וטרינן עלה בגמרא. וצורת ההלכה סובלת אלו הפירושים ואחרים שיש לנו עליה ואני לא באתי לברר דעות המפרשים ז"ל בזה החבור אמנם למעשה ראוי להחמיר דהא איסורא דאורייתא הוא:
2
וכן אם הכסיפו פניו עד והרי הן חמץ גמור. פרק אלו עוברין (דף מ"ה מ"ו):