1
ואין העצמות והגידין מצטרפין בו לכזית. פא"ט:
כתב הראב"ד ז"ל ולמה ליה למכתב הכי וכו': ואני אומר גם זה תימה במה שכתבתי ותריץ ואימא הכי התם כי לא חלקו לא שינהו מברייתו ומתחייב משום אבר וכיון דנתחלקו נתבטל ממנו תורת אבר ומ"ה מיפטר אבל הכא שינהו מברייתו שהפריש מן הבשר מן העצמות והגידין ושינהו מברייתו ונשאר עליו תורת בשר וסד"א נצטרפו גידין ועצמות לכזית קמ"ל דכזית בשר ממש בעינן כדר' יהודה וכהני פירוקי דברייתא דלעיל וכן דקדק ר"מ ז"ל בלשונו וביארו. הביטה וראה בעיניך ציירו ציור אחד ביאר בזה הפרק להחזק הבדק בשמעתא דפרק גיד הנשה בסופו עיקרו ונופו: