1
שור שהוא טריפה שהרג את הנפש עד ה"ז פטור: כתב הראב"ד ז"ל ואם בפני הב"ד הרג נהרג משום ובערת הרע עכ"ל: ואני אומר עיקר זאת ההלכה התחיל בה רבא בסנהדרין גמ' מתני' דאלו הן הנהרגין וסיימה רב אשי ואותה שכתב כאן הראב"ד ז"ל בהשגות התחיל בה ג"כ רבא למעלה מזאת סמוכה לה וסיים בה נמי רב אשי ופסק ר"מ ז"ל פ"ב מהלכות רוצח ושמירת נפש בביאור על סדר ההלכה וז"ל אדם טריפה שהרג את הנפש נהרג שנאמר ובערת הרע מקרבך והוא שיהרוג בפני ב"ד עכ"ל. וברי לי שאם עיין הראב"ד ז"ל אותה ונזכר לאותה לא היה כותב זה בכאן וזה פשוט: