1
אבל אם אמר המלוה איני יודע כו' עד על מי שטען שקר: כתב הראב"ד ז"ל על שיטתו הוא הולך וכו': ואני אומר תמה אני על זה הלשון וכי היכן מצינו תובע ברי שיטעון ויתבע אתה יודע שכך וכך אתה חייב לי נשתקע זה הדבר מן התלמוד ולא נאמר וסברא היא כי מי הוא שיכול לומר לחבירו בברי אתה יודע ואפילו ידע בתחלה שמא שכח עתה אלא ודאי טענת ברי הוא כשטוען אני יודע שאתה חייב לי כך וכך והתחלת זאת הפסקא כך הוא סלע הלויתני עליו ושתים היה שוה והמלוה אומר איני יודע כו' עד אבל אם אמר המלוה כו' וזהו ברי בכ"מ וכן הוא לשון הגמרא פ"ק דמציעא ובשבועות פרק שבועת הדיינין ואין ספק אצלי שזה טוען ספק על טענת ברי של זה וגם הוא מודה בה שהדין דין אמת כר"מ ז"ל ורבותיו נ"ע וגם אין ספק בלבי שזה הלשון שבהשגות לא חברו ולא אמרו הראב"ד ז"ל: