1
שתי לשכות היו במקדש עד לשכת בדק הבית. בשקלים פ' אלו הן הממונין:
כתב הראב"ד ז"ל לשון התוס' חומר בקדשי מזבח מקדשי בדק הבית וכו' עד היתה לבדק הבית עכ"ל: ואני אומר זכורני שראיתי בפירושי הר"ם האשכנזי ז"ל בשקלים פרק ואלו הן הממונין התוספתא מוגהת כלשון ר"מ ז"ל ומ"ש הראב"ד ז"ל הרי משנין מתרץ לה שעל תנאי הן עשויות ודמיא לי להא דאמר עולא אמר ר' יוחנן פ"ק דשבועות (דף י"א) תמידין שלא הוצרכו לצבור נפדין תמימין ומסיק רבא טעמא התם משום דלב בית דין מתנה עליהם אם הוצרכו הוצרכו ואם לאו יהיו לדמיהן הכי נמי לב בית דין מתנה עליהן. שוב מצאתי לר"מ מקוצי ז"ל שהגיה בענין אחר כל כלי שנמצא בו צורך לבה"ב מניחין אותו והשאר נמכרין ודמיהן נופלין לבדק הבית עכ"ל: