הרי שהתנה בדבר שאפשר לעשות וכו' אם תאכלי בשר חזיר הרי זה גיטיך וכו'. הכי איתא בפ' המגרש (גיטין דף פ"ד) והרב שמחת יו"ט בסוף סי' פ"ז כתב וז"ל ויש לחקור בעיקר דין זה דעל מנת שתאכלי בשר חזיר התנאי קיים אי הוא הדין במתנה ע"מ שלא תאכלי בשר חזיר וכיוצא מאחד מהאיסורין דהתנאי קיים ואם אכלה הגט בטל או דילמא כיון דבלא"ה מושבע ועומד מהר סיני לא חייל תנאי זה דומיא לנשבע לקיים את המצוה דלא חלה וכו' יעו"ש.
ולענ"ד קשה לי טובא דמאי מסתפק הרב נר"ו מאחר שהוא הביא סוגיא דפ' המגרש ושם מבואר דלא שנא דאמרינן התם מיתיבי הרי זה גיטיך ע"מ שתבעלי לפלוני נתקיים התנאי הרי זה גט ואם לאו אינו גט על מנת שלא תבעלי לאבא ולאביך אין חוששים שמא נבעלה להם וכו' ע"כ הרי להדיא דמאי דהוי גט הוא משום דאין חוששין הא אם נבעלה הגט בטל ואף דמושבע ועומד מהר סיני וכן פסקו הפוסקים והטור ושו"ע באה"ע סי' קמ"ג וצ"ע.