1
האשה שכתבה כל נכסיה וכו'. עיין בכ"מ וכתב הרב בית שמואל באה"ע סי' צ' ס"ק ל' וז"ל לכן לדעת הרא"ש המקבל אוכל פירות ויורש אותה שהרי מהיום חל המתנה ולהרמב"ם אינו אוכל פירות ואינו יורש אותה דהא לא חל המתנה עדין כל זמן שלא אמר הן והבעל ג"כ אינו אוכל פירות דהוי כנכסים שאינם ידועים לבעל וכו' ובס"ק ל"א כתב וז"ל בהרא"ש מבואר דהמקבל מתנה אוכל פירות וכן כתב הטור וכך נראה דהרמב"ם ז"ל ס"ל כן דאי אמרת לאו מתנה היא כיון דכוונתה היה להבריח א"כ למה לא ירש אותה אלא ודאי כוונתה היה שיאכל המקבל הפירות ולא כשלטי גבורים שכתב דאינו אוכל פירות ואין יורש אותה וכו' יעו"ש ולענ"ד איני יכול לזווג ב' הלשונות אלו במ"ש בדעת רבינו שפעם כתב דלדעתו שאין המקבל אוכל פירות ואם מתה אינו זוכה ופעם כתב שהמקבל אוכל פירות ואם מתה זוכה המקבל במתנה ודוק.