במל"מ ד"ה וראיתי לרא"ם בפ' בראשית כו'. וז"ל דלא מנו אלא מצות שנוהגות בב"נ לעולם כו' דומיא דגה"נ לר"י וכן מילה אף למ"ד דכל ב"נ נצטוו כו'. הרב במחכ"ת ל"ד דשאני גה"נ דמעיקרא לא נצטוו אף לר"י אלא בני יעקב לבד כמש"כ רש"י בסנהדרין (נ"ט) ד"ה ואליבא דר"י ולהכי לא חשיב ליה בהדי ז"מ דהמה כוללים לכל בני נח. וכן מילה ודאי אף לתירוצא קמא לא נעלם מאתם פשטיה דקרא ואתה את בריתי תשמור אתה וזרעך אחריך אלא דס"ד דכוללת עכ"פ כל זרע אברהם אף זרע ישמעאל ועשו ועיין ש"א (סי' מ"ט) אבל פו"ר דכוללת כל בני נח אף דנפסקה מהם בסיני יש לה להחשב בהדי ז"מ. וכה"ג כתב הרב עצמו לעיל ולקמן ה"ח לדחות דברי מרן הכ"מ בהא דכתב רבינו דבני קטורה אינן נהרגין על ביטול מצות מילה ע"ש ולפ"ז ממילא יפול תמיהתו לקמן על המהר"ש יפה בפ' מקץ. כי מה ענין מצות מילה שניתנה רק לאברהם ולזרעו בלבד למצרים בני חם: