1
[לג] ורש״י ז"ל פי׳ "לאחר שיגלו למצרים יהי׳ שלשה דורות, צא וחשוב דורותיו, יהודה פרץ חצרון, כלב בן חצרון מבאי הארץ היה", וזה הוא לשיטתו שפי' שכלב בן חצרון הוא כלב בן יפונה, ורוו"ה יתמה עליו, וכתב מה שפי' רש"י ז"ל בכלב בן חצרון תמוה הוא, שכלב שבא לארץ בן יפונה הוא, ומדרשו אינו פשוטו, ועיין בביאור הגי מלבי"ם (דה"א ב יח) שכתב ג"כ, כי כלב שנכנס לארץ הוא בן יפונה בן קנז, וגם רמב"ן ז"ל דחה דברי רש"י ז"ל, וכתב "ואינו נכון כלל", ולא נתן טעם לדבריו, ודעתו כי דור רביעי לאמורי המושל עוד, ועיין בטור על התורה שהביא פירושים רבים ע"ז, וכן בחזקוני, ובס' מעשה ד׳ שטען ג״כ על רש"י ז"ל והרמב"ן ומה שפי' הוא: