שממין. כמו שעממין משוגעים שדעתן שומם ומבולבל וכל מאמר זה הוא בבמדבר רבה פרשה י"ג ועיין שם פירושו:
חלוקי לב. שיהו מסופקים בקבלת התורה:
עד שחטאו בעגל. עיין שם היאך יליף ליה:
ה"ג ביום הראשון וגו' וסיפיה דקרא וקרבנו כו':
ה"ג נתנאל קרבנו כו'. ועיין כל זה בבמדבר רבה פי"ג באר היטב:
ה"ג כלם ביום הראשון וביום אחרון:
והלא כל א' כו'. כלומר וביום המשח לא הקריב אלא נשיא א' קערה אחת ומזרק א' וכף אחת וכתיב וביום המשח אותו קערות כסף שתים עשרה כן הוא בפ' נשא בהדיא:
שרפים ועקרבים. בפ' נשא גרסי' אילות ואריות:
מאחר שברכן כו'. עיין פירושו בפ' נשא פי"ג. ובספר ואלה שמות בפ' וארא. ושוב הגירסא מבולבלת מאד והנני מציג לפניך הגירסא מפרשת נשא וה"ג שם ראובן שמעון לוי ר' חנינא ור' לוי חד אמר מפני שקנטרן אביהם וחד אמר מפני שייחסן אצל משה ואהרן ולית אנן ידעין מאן דאמר דא ומאן דאמר דא אלא מן דאמר ר' יודן בשם ר' יודא בר סימון בשם רבי חונא אוזן שומעת תוכחת חיים בקרב חכמים תלין הוי ר' חונא הוא דאמר מפני שקנטרן ולפי שקבלו תוכחת אביהם זכו להתייחס בצד משה ואהרן לכך נאמר כלך יפה ר' יהודה כו'. ופירושו עיין בפרשת נשא:
ה"ג שמעון ולוי שמרו כו':
ה"ג שמעון ולוי לא עבדו כו':
ה"ג לא נהגו שררה במצרים על ישראל ושבטים כו':
נקראו לו. לעתניאל כדאיתא בפ"ק דתמורה והוא היה הראשון למלחמה אחרי מות יהושע ככתוב בראש ספר שופטים:
זה בועז. עי' בילקוט בפ' ויחי בפסוק יהודה אתה יודוך:
אולוכורסין גרסי'. ופי' הערוך אולו פי' כולו כורסין פי' זהב טהור ועיין בויקרא רבה סוף פ' ל"ג ול"ד ובמדרש קהלת בפסוק והנה דמעת:
גולה שגלו גרסי':
וגלתה שכינה כו'. כדכתיב למענכם שולחתי בבלה:
ה"ג הואיל וכך כלך כו'. ובילקוט הגירסא בסגנון אחר ועיין שם: