ה"ג בילקוט פרשה זו ובספר מלאכי שקרת יהודה כי חלל יהודה יהודה נעשה חולין ובעל בת אל נכר ויהי בעת ההיא וגו' וענין הכפירה והשקר הוא במה שפסל יחוסי אביו המטהרים והמתקדשים מבת אל נכר:
מלכן כו'. זה יהודה עד עדולם יבא בתמיה וכי היה לו לישא כנעניות ונ"ל דדריש מרשה נוטריקון מלכן וקדושן ובילקוט סדר זה ובספר מיכה הגי' יותר נכונה דדייק כבוד ישראל ותו לא וכן גירסת רש"י ז"ל:
כבודן כו'. סיפיה דהאי קרא כבוד ישראל:
המחשבות וגו' גרסינן:
ויוסף היה עסוק כו'. שהיה שורה בצער על פרידתו מבית אביו וכן הוא בעקידה ריש פרשה זו ובילקוט ל"ג ליה:
ובורא אורו כו'. שמפני המכירה ירד יהודה מאת אחיו ונתגלגל מזה שנזקק לתמר ויצא מזרעה מלך המשיח וזהו שמסיים בספר ויהי בעת ההיא וגו'. ובילקוט ל"ג ליה ללא צורך:
משעבד הראשון. זה פרעה:
גואל האחרון. משיח בן דוד הבא מפרץ בן יהודה: