1
בדרך הארץ. עם אשתו ונתייגע:
2
בית נטע. ראוי לנטוע אילנות. ה"ג אדם שם לא ישב אדם הראשון שם וכן הוא בילקוט. ה"ג אשר בתוך הגן וכו'. ולא תגעו בו הה"ד אל תוסף כו' וכן הוא בילקוט וכן הביאו הרקנ"ט:
3
הגדר יותר. גבוה יותר שלא יפול הגדר ויקצץ וישבור הנטיעות. ה"ג לא אמרה כן אלא אמר אלהים לא תאכלו ממנו ולא תגעו בו:
4
במקרביה. בנגיעתו:
5
כן לא תמות במכליה. וא"ת מכל מקום היא היתה יודעת שהאכילה אסורה לבדה באמת ולמה עשתה שקר בנפשה כבר כתבו באבות דר' נתן בפ"ק שאדה"ר עשה גדר וסייג והוסיף לו לעצמו הנגיעה וכך אמר לה שאכילה והנגיעה אסורה והיא לא ידעה שהנגיעה היא סייג וכשראתה שאין מיתה בנגיעה סברה ששקר אמר לה אדם וה' לא צוה לא על הנגיעה ולא על האכילה ולפיכך אכלה ומ"מ חטאה לנפשה שהיה לה לשאול את פיו ולא לחשדו בדובר שקרים בשם ה':