שהם באשרי. מבורכים בברכת אשרי:
בוקק. רק שאינו טוען פירות:
לאכילה. בעוד שהם לחים:
דולק מכל וכו'. אורו מבהיק מכל השמנים:
יודעי דבר בעתו. כד"א ובני יששכר יודעי בינה לעתים לכוין לכל עת ועת שעתו כפי הענין והזמן וכן מצאתי שוב פירושו בהרד"ק ד"ה א' י"ב:
ה"ג שלבניך יעמוד כו'. משלחנך כלומר ממעשיך הטובים כי זהו השלחן אשר ערך לו או י"ל ממעשי הצדקה וגמילות חסדים שמאכיל ומשקה לאין נכון לו כמו שמצינו באברהם ויטע אשל:
[שינהגו כמנהגם גרסי']:
לעתיד לבא. לימות המשיח כדאמרי' כל ימי חייך להביא לימות המשיח וכן הוא בהדי' ס"פ שני דייני גזרות ובמאמר התחיי' להרמב"ם ז"ל:
[ה"ג כאלו עמו עשתה ונתן לה שכרה]:
ותצפנו. ל' יחיד כביכול כלפי מעלה:
והושיטה לו בקנה. כלומר בנקל כזה שמושיט בקנה קלה ועיין עוד בב"ר פ' ע' ובמדרש קהלת פסוק טוב אחרית דבר:
בגבולים מניין. שיהיה לו מתנות מברכת שולחן גבוה: