[ה"ג באיזו צד בצד שהיה עולה ויושב עלה לישב על מעלה ראשונה:
ה"ג עלמעלה רביעית הכרוז יוצא ואומר לא תטה משפט עלה לישב על מעלה חמשית הכרוז יוצא ואומר לא תכיר פנים עלה לישב על מעלה ששית הכרוז יוצא ואומר לא תקח שוחד:
ה"ג על כסאו וידות מזה]:
מאחריו. מאחר הכסא:
ויושב תחתיה בשבת. במקום מושבו:
נוגע. העטרה:
הן דמלכא שרי. היכן שהמלך שורה ושוכן:
טומיקין. פי' הערוך מכובד פ"א כסא המלך הוא ואינו מן המנין:
לקליינין: לקליעות וה"ג בילקוט בהדיא:
מטוקסות. מתוקן על מתכונתו עי' ערוך ערך טקס:
אלא קמירות גרסי' ופי' עגולות כמו כיפה כדי שלא ישתברו כלי שרת והכי גרם בהדיא במדרש חזית. ועי' ערוך ערך קמס השני שגרס קומריסתא וה"ג ג"כ בילקוט ובמדרש חזית:
וכמנסקי פסקאות. ה"ג ג"כ בספרי ופירושו לא מצאתי ולפי הענין הוא כיסוי כמין כילה שעל עגלות השרים:
כמרוסא. במדרש חזית בפסוק יפה את כתרצה גרס קמריטון ונראה שהוא קליעה של מין עץ קל ודק כקרומת הקנים כדי שלא ישבר בו כלי הקדש:
כצבעו של רקיע. דרש צב כמו צבע:
[שמא תשבר עגלה גרסינן]: