בלשון קדש כו'. עיין כל זה בפרק אלו נאמרין ובספרי:
אי מה להלן ר"ח כו'. עי' בפירש"י ריש שמיני וקצתו בפ' הקורא את המגילה עומד:
[מה הוא בנשיאות כפים גרסי']:
אף בגבולין. יברכו בשם המפורש:
ר' יונתן אמר כו'. משמעות דורשין א"ב מר יליף מהכא ומר יליף מהכא ולענין דינא שוין הן:
ת"ל אמור להם. קרא יתירא קדריש:
שכולה כהנים. הראשון לאו דוקא והשני דוקא:
ה"ג עשרה ישראל שעונין אמן. ועיין כל זה בפרק אין עומדין. וענין הדוכן עי' בירושלמי פרק הקורא את המגילה ובפ' אלו נאמרים:
קפנדריא. לקצר דרכו דרך שם ועי' במסכת מגילה בפרק בני העיר:
שלש ברכות. שמפסיקין ושוהין בין כל פסוק ופסוק כדי שיענו הצבור אמן:
מניין שאין עונין כו'. עיין כל זה בפ' שני דתענית ואיתא התם שעונין בשכמל"ו:
ה"ג מניין שעל כל ברכה תהלה שנאמר כו'. ופי' לאפוקי שיענה תהלה א' על כל הברכות יחד והכי מוכח בפ' שני דמסכת' תענית:
במדינה נושאין. בפ' אלו נאמרין:
מלא. בוי"ו:
באנגריא. דרך מהירות והגערה כאדון זה המדבר ומצוה לעבדו עבודתו ומלאכתו ועיין כל זה בפ' אלו נאמרין: