1
אמר המחבר מפני שקדם כו' ביאור אופני חיוב כו' נבאר עתה שמחוייב האדם לעבוד את ה' לבדו ולא לשום כונה אחרת ואז יהיה מצפונו זך ולבו בר לה':
2
מן הערבוב שלא יתערב לו שום כוונה אחרת בעבודתו שמפסידים את עבודת ה':
3
וההצלה ואז יהיה ניצול שלא ליפות א"ע בפני ב"א אף שעושה לש"ש אך מאחר שרוצה שישבחוהו בעבודתו שזה מביא אל החונף ושיהיה מרוצה בעיני הבריות:
4
בחלקות ברמיות ובשפתי חלקות ומאחר שהוא עובד את ב"א בוודאי אין לו בטחון שלם בהשי"ת כמ"ש לעיל א"כ ראוי להסמיך שער זה לשער הבטחון:
5
אל נא אשא פני איש שלא אשא פנים לשום איש:
6
ואל אדם לא אבנה לדבר דברי בכנוי לא לנוכח:
7
כי לא ידעתי אכנה לא הורגלתי לחנוף שום אדם ולא תגורו מפני איש כתיב: