1
ילדה תאכל. והרמב"ם ז"ל בפ"ח מהל' תרומות הל' י"ד סיים בזה ואעפ"י שהדבר ספק הואיל ובלא קידושין היא שמא מאחר נתעברה הרי הוולד בחזקת זה שבא עליה. ובפ"ג מהל' יבום הל' ד' כתב מי שזנה עם אשה בין פנויה כו' ונתעברה ואמר זה העובר ממנו הוא ואפילו היא מודה לו כו' ה"ז ספק לענין יבום כשם שזנתה עם זה בך זנתה עם אחר והקשה שם הה"מ ז"ל דכיון דלענין תרומה דאיכא ג"כ איסורא דאורייתא שדינן הולד בתר דידיה גבי יבום נמי אמאי לא נהמני' כו' יע"ש ולענ"ד נראה דבתרומה מיירי דלא דיימא מעלמא כדכתב שם הוא ז"ל והוא שלא יצא עליה קול עם אחר ובהל' יבום מיירי שהיא זונה מופקרת לכל וזהו שכתב מי שזנה כו' ואע"ג דלדינא פנויה לאו זונה מיקריא היינו לפסלה לכהונה ועיין בחידושי יבמות שהארכתי בזה ושם הוכחתי בס"ד ממ"ש פט"ו מהל' א"ב דבדיימא ג"כ מעלמא מיירי הכא יע"ש: