1
מהו שיודו חכמים לר"ג אין מאמר אחר מאמר ביבמה אחת כו'. משמע מהכא דאפי' נתן גט למאמרו אסורה עליו ולא אמרינן מאי דעביד שקליה דאלת"ה מאי בעי הכא ביבם א' ויבמה אחת הא כי נתן לה גט הותרה לו וא"כ ודאי יש מאמר אחריו והא דאמרינן בבבלי לעיל דף ל"ב ללישנא בתרא דרבא נתן גט למאמרו הותרה אפילו היא היינו דוקא לאחין אבל בדידי' גזרינן אטו נותן גט לזיקתו וכן דעת הרמב"ם ז"ל פ"ה הל' ד' והא דקאמר רבא סתם הותרה אפי' היא ולא פירש הותרה לאחין משום דהתם אמתני' קאי דמיירי שעשה מאמר ומת הוא וקיימי אחין ובזה נסתלקה השגת הראב"ד ז"ל שם: