1
שומרת יבם שקידש. הרא"ש ז"ל כתב דוקא קידש משום דבשעת נישואין פגע באחות זקוקתו אבל אם כנסה לחופה אין צריך להמתין מלבעול דכיון דכנסה אשתו גמורה היא ופקעה לה זיקה לגמרי וכן דעת התוס' בדף י"ח ע"ב ד"ה שומרת יבם אבל הנ"י כתב דדוקא במעשה אחיו ביבמתו הוא דפקעה זיקתה מיניה אבל משום נישואין דאחותה לא פקע וכתב התי"ט דדעת רש"י ז"ל נוטה לזה. ודברי הרשב"א ז"ל מטין כדעת התוס' והרא"ש וע"ש ובריש פ' כיצד: