בין רבנן כו'. משמע מהכא דאין זיקה וכדפרי' בפני' וכן לרבנן דאמרי צד שלא קנה המאמר כנגדו היתר בצר' אלמא דזיקה לחודה לא חשיבא ומתני' דוקא עשה בה מאמר קתני וכרב נחמן בבלי שם דדייק ממתני' דאין זיקה ואע"ג דכבר שמעינן כן לעיל בריש פרק כיצד איצטריך הך דהכא דאלו מהתם לא שמעינן מידי דאפשר לומר דהא דקתני התם עשה בה מאמר לר"ש איצטריך ולאשמעי' נמי מילתא אחריתי דלא פליג ר"ש בנולד ולבסוף יבם דאי פליג נמי בזה א"כ ע"כ יש זיקה ס"ל וכמבואר ועיין מ"ש לעיל בפנים הל' ג' ד"ה כך פירשה ולר' שמעון דוקא אם עשה מאמר אבל לרבנן אה"נ אפילו בלא מאמר אסורה משום צרת אשת אחיו שלא היה בעולמו בזיקה והילכך איצטריך למידק מהכא דלכ"ע אין זיקה. ובהכי ניחא לי מה שהקשו התו' כאן דף ל' ד"ה אמר רב נחמן תימא שלא דקדק רב נחמן על מתני' דריש כיצד עכ"ל ולפי מה שכתבתי מתיישב שפיר ובבבלי שם מסיק דיש זיקה והא דקתני מאמר לאפוקי מדב"ש דאמר קונה קנין גמור והאי תלמודא לשיטתיה אזיל דמסיק לעיל אליבא דב"ש דאין המאמר קונה קנין גמור ולא איצטריך משום הכי לאשמועינן מאמר: