והן גדולות פטורין. בתוספתא סוף פ"ה גריס הרי אלו חייבין י"ו חטאות משום אחים ומשום אחיות ומשום נדות ומשום אשת איש אם אינן אחים חייבין י"ב אם אינן אחיות חייבין שמנה אם אין נדות חייבין ארבע היו הן גדולים והן קטנות הן חייבין שתים הן גדולות והם קטנים הן רייבות ארבע אם השיאן אביהן חייבין שמנה ע"כ ופשוט הוא הא דקתני' הן חייבות ארבע ט"ס הוא דהא אאם אין נדות קאי ואין חיובן אלא משום א"א וכן הא דקאמר ואם השיאן כולי אי אפשר לאוקומי אלא לפי הגי' דהכא וכדפרישית בפנים אלא מה דתני הכא ברישא הן קטנים והן גדולות פטורין דלכאורה משמע דאפי' הנקבות פטורות דסתמא קאמר והרי משנה ערוכה היא בכריתות סוף פ"ב דהגדול חייב ואין לנו לפרש זה כ"א אחיוב דאישות דאם א' מהן בקטנות לאו א"א מיקרי וכדפי' רש"י ז"ל פ' יוצא דופן דף מ"ה גבי בת ג' ויום א' כו' ואם בא עליה אחת מכל העריות האמורות בתורה מומתין על ידה והיא פטורה כגון אביה או חמיה דאלו משום אשת איש דוקא בשקיבל אביה קידושין כדפי' שם ועיין בתו' קידושין דף י' דלענין זה ודאי לאו מחולקין הם יע"ש והכא דמשום נדות לא שייך ודאי לומר דכולן פטורין והנכון כדפרישית בפני' ומה דפירש"י ז"ל בספ"ק דערכין אדתניא התם שניהם עד שיהו שניהם שוין דברי רבי יאשי' ופירש"י הנואף והנואפת יהיו בני עונשי' אבל אם היתה היא קטנה והוא גדול או הוא קטן דלאו בר עונשין והיא גדולה ובת עונשין אין הגדול נהרג אליבא דרבי יאשיה פירש כן אבל לא קי"ל הכי אלא כמתני' דלעיל לענין שאר כל העריות ועיין בתוי"ט פ' יוצא דופן משנה ד' ואי אפשר לאוקמי נמי להא דהכא כרבי יאשי' דהא בהדיא קתני וכולן כו' חייבין שתים שתים משום נידה אלא ודאי כדאמרן: