1
ולית זיקה כלום אילו ג' אחין כו'. כדפרישית בפנים ואע"ג דהתם לא שייכא זיקה דהרי היא נכרית אצלו מ"מ מייתי ראי' דאפילו לא היחה לה שעת היתר מתחילה אפ"ה מכיון דפרח האיסור ממנה הותרה כמו התם ובבבלי דמסיק לר' יוחנן דאם מתה ראשונה אסור בשני' דלשיטתיה אזיל דס"ל יש זיקה וכדמסיק לעיל פ"ב דף י"ח דשומרת יבם שמתה אסור באמה ורבי יוחנן נמי יש זיקה ס"ל וכדכתבו התו' הכא ע"ש והילכך לא מקשי רבי יוחנן אמתני' אטעם דאחיות אלא היכי דהיתה לה היתר מקודם וכדאמר ליקו' חד מינייהו לחלוץ לשני' ותיהוי הראשונה כיבמה שהותרה כו' וכדפרישית דדמיא להא דאם מתה שני' מותר בראשונה ואמאי קאמר במתני' דלית בהו דין יבום כלל אבל האי תלמודא דמסיק בפירקין דלעיל הל' ב' דאין זיקה כדאמר התם בטלה זיקתה והילכך לא שאני ליה הכא דאפי' מתה הראשונה מותר בשניה: