לא תנשא. משום דאיכא מיעוטא דמפילות כו' כדפרישית וכתב הרשב"א ז"ל קשיא לי דהא איכא נמי מיעוטא דאין מתעברות והוי להו תרי מיעוטי מיעוט דמפילות ומיעוט דאין מתעברות והוו כפלגא ופלגא וכי סמכת להו לחזקה הוי להו רובא ותתייבם ותירץ דאין מצטרף מיעוט לחזקה אלא היכא דהמיעוט מרע הרוב ממש כי האי מיעוטא דמפילות שמאותו חלק המרובה יש מקצתן שמפילות ולפיכך חשוב לעמוד נגד הרוב בצירוף החזקה אבל מיעוט שאין מתעברות דלא מרע הרוב ממש אלא שהוא עומד לגמרי נגד הרוב אינו חשוב להצטרף עכ"ל והיינו דלטעמיה אזיל דכתב אליבא דהרי"ף והרמב"ם ז"ל שפסקו כמשנתינו דע"כ צריך לומר דרבא דמתרץ שם רישא חזקה ליבום כו' אליבא דכ"ע מוקי למתני' ואפילו אליבא דרבנן דלא חיישי למיעוטא והילכך איצטריך ליה להאי תירוצא דלעיל והא דמסיק שם רבא סיפא הוה ליה מיעוטא דמיעוטא ולמיעוטא דמיעוטא לא חייש ר"מ לאו משום דפירוקא אליבא דר' מאיר בלחוד הוא אלא לומר דלאו רבנן בלחוד הוא דמודי בה אלא אפי' ר"מ נמי וכ"כ שם הוא ז"ל ומשום זה לא ידעתי מה דסיים התיו"ט אחר שהביא בשם הנ"י ואצ"ל דאתי' מתני' כר"מ כו' אלא דהשתא איכא נמי לפרושי הכי אליבא דרבנן ואתיא רישא כרבנן עכ"ל דהכי ה"ל למימר ורישא וסיפא אתיא אפילו כרבנן וכמבואר: