1
כאן בשותקין כאן במדברים. לא מצינו לפרש דהתם מיירי בשותקין דא"כ היינו דרבי יעקב אלא דלמאי דפרישית בפנים קשה הא דקתני שהודה מפי עצמו לכך נראה דה"פ דעל הגזלן קאי כאן בשותקין במתני' דהכא שותק הגזלן ואינו טוען כלום וכהאי דאמרינן בבבלי פ' המפקיד שם דשתיקה דהכא לאו כהודאה היא דמימר אמר האי דשתיקי לכל חד וחד דאמינא דילמא האי הוא כאן במדברים דהגזלן הודה כדקאמר ואיני יודע כו' והיינו דקאמר שהודה מפי עצמו ושותקין ומדברים דקאמר אגזלנים דעלמא וכן מוכח מדלקמן מדר' יודן דפליג ולא מחלק בגזילה בין שותקין ובין מדברים ואגזלן קאמר:
2
בגזילה מודו. ובבא לצאת ידי שמים כדפרישית בפנים אבל מדברי התו' שם משמע דגם בפקדון שייך לצאת ידי שמים לכך נראה דבגזל מודי הואיל ועבד איסור' קנסוהו רבנן כדמחלק התם ולרבי יודן צ"ל הא דקתני שהודה מפי עצמו אפקדון קאי:
3
סליק פירקא בס"ד