1
כונס את החרשת ומוציאה בגט והקטנה תמתין כו'. והא דלא נקט הכא תקנתא דמיאון שתמאן הקטנה ותעקור זיקתה ויהא כונס החרשת וכמ"ש הרמב"ם ז"ל בפ"ה מה' יבום הכ"ד טעמא דהש"ס אזיל לשיטתיה דגריס לקמן בדברי ר"א מלמדין הקטנה שתמאן ולא גריס בכולן מלמדין דס"ל דאין מלמדין למאן אלא היכא שנוכל לקיים מצות יבום של תורה והיינו בגדולה וקטנה דלקמן במתני' אבל לא בקטנה וחרשת דשניהם מדרבנן הן וכן משמע משיטת הבבלי וזו היא שיטת הראב"ד ז"ל שם אבל גי' הרמב"ם ז"ל היתה בכולן מלמדין הקטנה שתמאן ואפי' בקטנה וחרשת וכגי' הרי"ף ז"ל ועיין בדיבור דלקמן: