1
אשכח תני עוד היא מחלוקת. ולפי שיטת הבבלי דהתם דאמר ע"כ לא אמר ריב"ן הכא אלא דשמות מחולקין הן דמיקריא חמותו ואם חמותו כו' אבל גבי אותו ואת בנו דלאו שמות מחולקין הן דכולהו אותו ואת בנו מיקריין לא. משמע דסיפא נמי לאו שמות מחולקין הן דהתם מייתי מסיפא וקא מדחי לה הכי ואפשר לומר דהתם נמי אההיא תוספתא סמיך דחלוק סומכוס אף בראשונה וע"כ לאו טעמא דשמות מחולקין הן. א"נ רבא דמדחי לה התם אליבא דריב"ן הוא דלא ס"ל האי סברא לחלק בין רישא לסיפא דמ"ש בנו ואותו או אותו ואת בנו כלהון משום אותו ואת בנו הן והכא קאמר ר"י בן פזי אליבא דסומכוס דאם מודה בראשונה ע"כ דס"ל הכי דאי לאו הכי מאי טעמיה לחלק בין רישא לסיפא ולפ"ז לא קאי ר"י בן פזי אדברי ר' לעזר כדפרישית בפנים אלא מילתא באפי נפשה היא: