1
והלכה כדבריו. והרמב"ם ז"ל לא פסק כהאי הלכתא דהכא כמ"ש בפי' המשנה דהלכה כר"א לפי שסתם לן תנא כותיה פעמים רבות וכ"פ בחיבורו בר"פ י"ג דתרומות התרומה עולה באחד ומאה כו' נפלה סאה תרומה לפחות ממאה נעשה הכל מדומע וימכר הכל לכהנים בדמי תרומה חוץ מדמי אותה סאה בד"א בשנתערב מין במינו אבל מין בשאינו מינו בנ"ט וכו' וזה נלמד ממתני' דפ"ב דערלה והובאה להלכה בפ' גיד הנשה (דף צט) כל המחמץ והמתבל והמדמע בתרומה ובערלה וכו' להקל ולהחמיר מין בשאינו מינו כיצד כגון גריסין שנתבשלו עם העדשים אם יש בהן בנ"ט בין שיש בהם לעלות בא' ומאה וכו' אסור אין בהן בנ"ט וכו' ובין בשאין בהם לעלות באחד ומאה מותר ולמדנו דהלכה כר"א וכדסתם התנא שם בריש הפרק וכן בשנתערב מין בשאינו מינו הוא בנ"ט: