אבות דרך הסב הן קבורין. משמע שאברהם באמצע יצחק מכאן ויעקב מכאן שכך הוא דרך הסב כשהן שלשה. אלא דדרך הסב שאמרו בשלשה היינו כשהסיבו ביחד והאבות לא נקברו בזמן אחד. וכשהייתי באיטלייא דברתי עם שליח א' מחברון היה גברא מהימנא ושמו חכם ר' יצחק זאבי ז"ל וכשבאנו לדבר מענין מערת המכפלה אמרתי כבר ידוע הוא שעכשיו בעו"ה הכל בידי ארורה ואין רשות לשום אדם ואומה אחרת להכנס להחצר שסביב המערה בלתי הישמעאלים לבד הם נכנסין בכל יום להתפלל שמה אמנם אם יש לו איזה ידיעה מפי השמועה יגיד לי והשיב לי האמת הוא שאין רשות לשום אדם להכנס לשם ובעונש מיתה אף להשומר ישמעאל היושב שם אם מניח לאחד להכנס. אבל זכור אני כשהייתי בן שבעה או שמונה שנים נכנסתי אני עם אמי ז"ל ע"פ סיבה שהשומר חלה מאוד ושלח אחרי אמי שהיה מכירה שהיא בקיאה הרבה ברפואות העשבים והסממנים וציוה שתבא אליו בלילה ובהצנע מאוד ולקחה אותי אתה עמה ברשות השומר הלז וכשנכנסנו להחצר הוליך אותנו למעלה להכפה הבנויה ע"ג המערה והיא שעשתה הילני המלכה לכבוד והיא מצויירת ובנויה לתלפיות יפה עד מאוד. וכשהיינו למעלה ראינו שבשמי הכפה מצויין הכל ובסימן על האבות ואמהות הנתונים במערה למטה ושם אי אפשר לשום נפש להכנס. ובתוך כך ראינו בשמי הכפה בראש כתוב אברהם ובצדו כנגדו שרה. ובאמצע כתוב יצחק ובצדו כנגדו רבקה. ואח"כ יעקב ובצדו כנגדו לאה. ואם הוא כך צ"ל דרך הסב דקאמר הכא היינו כענין ריש הברייתא בזמן שהן שתי מטות הגדול שבהן עולה ומיסב בראש העליונה וכו' וכמו שאמרנו שהרי אברהם ושרה נקברו בראשונה שמה. והשני לו למטה ממנו וכו'. עוד סיפר לי החכם השליח הנ"ל שראה עוד שם מן הצד כמו תיבה עשויה בתוך עמוד הכותל ושאלו להשומר מה זה ואמר שמקובלים הם כי ראשו של עשו טמון וקבור שם מלמטה ולא כתבו שמו כ"א עשו זה לסימן. וזהו כדברי אגדה דסוטה בגמרא דילן דחושים בן דן קטליה ומחיה ארישא ביום שנקבר יעקב. או כמסורת אגדה דהאי תלמודא בפ"ק דכתובות שמסורת בידם מאבותיהם שיהודה הרג לעשו שנאמר ידך בעורף אויביך: