1
חזקיה אמר שלא יאמרו ראינו מיים שנתמלאו לקידוש ידים ורגלים וכו'. בבבלי פרקין דף נ' נתחלף הא דחזקיה לדבי ר' ינאי ודבי ר' ינאי דהכא לדחזקיה ולחזקיה דהתם אין כלי שרת מקדשין אלא מדעת וכ"פ הרמב"ם בפ"ג מפסולי המוקדשים בהל כ' אין כלי שרת מקדשים אלא מדעת וכר' יוחנן בפ"ק דמנחות דף ז' וע"ש:
2
רבי פדת בשם ר' הושעיה מי סוטה נפסלין בלינה ובפ"ב דסוטה בהלכה ב' גריס בהאי תלמודא ר' פדת בשם ר' יוחנן מי סוטה נפסלין בלינה וכ"פ הרמב"ם כמ"ד מהל' סוטה הל' י"ב וכתב הכ"מ דפסק כר' יוחנן דהוא מאריה דגמרא טפי. ולפי גי' דהכא אפשר לומר משום דר' הושעיה נמי הכי ס"ל ור' פדת קיבל זה משניהם ופסק כתרי לגבי חד: