רבי זעירא עולא בר' ישמעאל בשם ר' אלעזר שלמי חגיגה ששחטן מערב הרגל וכו' היינו דעולא אמר ר' אלעזר בבבלי פסחים דף ע' אמר עולא אמר ר' אלעזר שלמי' ששחטן ערב יו"ט אינו יוצא בהן כו'. והברייתא שהובאה כאן היא כפי נוסחת הספרי אשר ציינתי בפנים ולא כנוסחא שהובאה התם ולא כפי שהובאה בבבלי מכלתין דף מ"ח שהיא בהיפך לרבות לילי יו"ט האחרון אי אינו וכו' ופירשתי הסוגיא דלקמן כפי אשר הובאה כאן כמבואר היטב בפנים והא דקאמר הכא קיימה רב אבודמי נחותה בכהנים ובשעיר אידחי לה האם דקאמר רבא עלה שתי תשובות בדבר חדא דשעירי הרגלים חי נאכלין וכו' ועוד כהנים אוכליו בעלים שמתים וקאמר שם אלא אמר רב פפא משמחו בכסות נקייה ויין ישן וכך הביאו התוס' ריש פרקין לתרץ קושיתם. ומיהו על התיו"ט שהביא לזה במתני' כאן קשה שהיה לו לכתוב כפי המסקנא דהש"ס התם שהרי כל השקלא וטריא דהתם בענין זה אינו אלא לפי מה דאמר עולא א"ר אלעזר וצריך לדחוק בהני אוקימתא אבל לבתר הכי מסיק הש"ס וקאמר כי אתא רבין אמר ר' אלעזר שלמים ששחטן מערב יו"ט יוצא בהן משום שמחה ואין יוצאין בהן משום חגיגה וכו וכפי' הרמב"ם ז"ל בפ"ב מהל' חגיגה דלא בעינן חביתה בשעת שמתה וא"כ מעתה א"צ לאוקמתא ולתירוצא דחיקא דמשמחו בכסות נקייה ויין ישן אלא דאית ליה במה ישמח באותן ששוחט מערב יו"ט: