מן מה דאמר רב שמעית מן חביבי אם יתן לי אדם ספר תהלים של ר"מ וכו' הוי דהוא אמר הללויה. זו היא הגי' נכונה כדהכא וכדפרישית בפנים דלפי האי גירסא שייך שפיר דקאמר שהיה מוחק כל הללויה שר"מ שלא קדשו ס"ל שאין כאן שם וכתב כולו בתיבה אחת ולפיכך היה מוחקו לפי שבאמת צריך לחלקו וכן מוכח מדקאמר עלה מיליהון דרבנן פליגין וכו' כלומר מדקאמר המאושר שבכולן וכו' אם כן אינהו הוא דס"ל דנכתב בתיבה אחת וכלול בו השם והשבח ופליגי על רב דס"ל דצריך לחלקן ולכתבן בשתי תיבות והתי"ט הביא כפי אשר מצא הגי' במגלה דגריס שם הוי דהוא אמר הללויה בתיבה אחת והביא ראיה בפרק ד' בד"ה ליה ולך מזבח וכו' והאריך שם לפלפל עם מהרש"ל בענין כס יה שצריך לחלקן וכו' והדברים נכונים הן אבל הראיה אינה מוכרחת מכאן ולפי גי' דהכא שפיר טפי הוא לפי גירסתו בע"פ דף קי"ז דרב הוא דאסור כסיה ומרחביה אחת הן ורבא הוא דאמר מרחביה בלבד דהשתא לא פליג הירושלמי אגמרא דידן במלתא דרב לתרוייהו הללויה שתים הן לרב. ולענין המסקנא בכס יה בדוכתיה קאי דרבא דהוא בתראה הוא דקאמר מרחביה בלבד אחת היא לפי גירסתו ואם כן כסיה ודאי שתים הם ואף דלפי זה הללויה גם כן שתים הן לרבא בהא לא איכפת לן דבענין זה רבא ורב בחדא שיטתא קיימי כדפשיט התם ת"ש דאמור רב חזינא תילים דבי חביבי דכתיב בהו הללו בתד גיסא וי"ה בחד גיסא ורבנן דהכא פליגי דקאמרי המאושר שבכולן וכו' ואם כן למסקנא קאי כדהכא בענין הללויה דהתם לא קאמר אלא כעין שקלא וטריא למר מאי הוא כזה ולמר מהו כזה ולא מסיק מידי: