1
אמר ר' חנניה הדא דאת אמר מן הצד וכו'. מילתיה דרב חנניה אזלא כהאי דבעי התם בדף י' למידחי להא דקאמר לימא מסייעא ליה לרב חסדא דקאמר לא שני אלא מפני הנשר אבל לנאותה כשרה דתניא סיככה כהלכתא ועיטרה בקרמים וכו' ודחי לה דילמא מן הצד וזהו סברא דר' חנניא דתלה בה קיטיות כדי לנאותה הוא ודוקא מן הצד אבל ר' יוסי פליג עליה וקאמר דלא אמרו אלא מפני הנשר הא שלא מפני הנשר אלא לנאותה כשרה בין מן הצד ובין מלמעלה וטעמא דאע"ג דדבר המקבל טומאה הוא מ"מ כל שהוא לנאותה לא שם סכך עליה וצורך סוכה היא ובטל לגבה וכן סתם הרי"ף ז"ל כדברי רב חסדא וכן הרמב"ם ז"ל בפ"ה בהל' י"ז ומה דפרישית בדברי ר' יוחנן במאי דאמר שכן הוא חלל באצילי ידיו כך פי' הרי"ף ז"ל: