ותני ר' חייה אויר פוסל בשלשה וכו' אף אנן תנינן תרתיהן וכו'. זה כסברת רבה בבבלי דף י"ז ורבנן דבי רב ס"ל התם אויר פוסל בשלשה וסכך פסול באמצע בארבעה ומן הצד אינו פוסל אלא בד' אמות ובפחות אמרינן דופן עקומה ופסקי גדולי הפוסקים כשמואל דהתם דרבנן דבי רב ס"ל כוותיה והרא"ש בשם בעל העיטור איכא פלוגתא ביני רבוותא דרב אלפסי ז"ל פסק כשמואל דהא רבנן דבי רב כוותיה ס"ל ובעל הלכות פסק כרב בלישנא בתרא וירושלמי מסייעא ליה דתני ר' חייה וכו' עכ"ל ולכאורה אין כאן הכרע דר"ח הוא דסבר הכי אבל כל הני אמוראי בתראי דקחשיב הכא אינהו כוותיה דשמואל וכרבנן דבי רב ס"ל דקאמרי בר מינה דההיא דרב ושמואל אמרי תרווייהו משום דופן עקומה נגעו בה אם לא דסמיך על הא דפריך ר' יונה לר' יוסה בפשיטות ולמה לית אנן אמרין משום שאין סכך פסול פוסל אלא בד' אמות אבל כבר הכריעו כל גדולי האחרונים כהרי"ף והרמב"ם ז"ל: