מלתיה דר' חנינא אמרה אף לענין שבת וכו'. ובבבלי דף י"ו ע"ב מסיק כהאי דר' יוחנן גופיה דהכא דלא אמר ר' יוסי אלא לענין סוכה ומשום דאינה אלא מצות עשה אבל שבת דאיסור סקילה לא וכלומר דאע"ג דעירובי חצירות מדרבנן הן מ"מ הואיל ובשבת איכא איסור סקילה במלאכה דאורייתא מחמרינן אפי' במידי דרבנן דאית בה כן פירש"י ז"ל ומסיים התם וא"ת אותו מעשה שנעשה בצפורי על פי מי נעשה לא על פי ר' יוסי אלא על פי ר' ישמעאל בר' יוסי וכו' והכא קאמר דהתיר ר' ישמעאל בר' יוסי בשיטת אביו ועובדא אחרת היא דהתם קאמר פעם אחת שכחו ולא הביאו ס"ת וכו' והכא מעשה דשילטון וכו' ואפשר דתרי עובדי הוה והך דהכא קדמייתא ובאותו שעה היה ר' יוסי בעצמו גם כן מיקל וכהך דרבה בר בר תנה משמיה דר' יוחנן דמעיקרא התם דקאמר ר' יהודה בשיטת ר' יוסי אמרה וכו' והתיר ר' ישמעאל בר' יוסי בשיטת אביו ושוב חזר בו ר' יוסי דלא דמיא סוכה לשבת וכדר' יוחנן גופיה דהכא והאי עובדא דהתם אחר כך היה שכבר חזר בו ר' יוסי והיינו דקאמר לא על פי ר' יוסי נעשה דאע"ג דמעיקרא הוה ר' יוסי מיקל מ"מ שוב חזר בו ועשה ר' ישמעאל בר' יוסי מעשה כסברת אביו דמעיקרא דלאחר שנפטר הוה כדפרש"י ז"ל ומפני שר' ישמעאל תפס שיטת אביו דמעיקרא לעיקר ומשום דבסוכה דאורייתא היא מקלינן עירובי חצרות דרבנן מיבעיא: