אשר לא עבד בה לדעת. בבבלי פ' כל שעה דף כ"ו קאמר דדרשינן מה עבד דניחא ליה אף עובד דניחא ליה וכן נתבאר שם בכמה מקומות ומשמע דלענין לדעת אין חילוק בין שאר עבודות לעול דבכולם צריך שיהא לרצונו אלא דבזה יש תינוק דהעול פוסל בין בשעת מלאכה בין של"ת בשעת מלאכה ושאר העבודות אינן פוסלין אלא בשעת מלאכה כדמסיק בבבלי פירקין וכן נתבאר מדברי הרמב"ם ז"ל בפ' עשירי שם ובראשון מהל' פרה ובין עגלה ובין פרה שוין בזה דעיקר פסול שאר עבודות בפרה ילפינן מעגלה כמבואר שם בדבריו בהלכה ז'. אבל יש לי מקום עיון בזה דהוא ז"ל פסק כמימרא דרב יהודה בבלי פרקין הניח עליה עודה של שקין פסולה ובעגלה עד שתמשוך וכדכ' שם נתן עליה כסות של שקין פסולה וכעגלה בהל' רוצח שם כתב כיון שמשכה בעול טפח נפסלה והרי הכא לבבלי פריך על הא דרב יהודא מהאי ברייתא דתני לה דילפינן שאר עבודות בפרה מעגלה וממקום שבאת מה להלן עד שתמשוך אף כאן עד שתמשוך ומפרק תנאי היא דאיכא דמייתי לה מעגלה ואיכא דמייתי לה מפרה גופה דתני' כו ולדבריו ז"ל שם דהם ממש כברייתא קמייתא דילפינן פרה מעגלה לא היה לו לפסוק כהאי דרב יהודה נחלק בזה בין פרה לעגלה דלא קאי מילתיה אלא כברייתא בתרייתא דמגופה דפרה מייתי לה ועיין לקמן ד"ה מה: