נמצא סמוך לספר כו לא היו מודדין. ובנוסחת הבבלי לא היו עורפין ודריש לה מדכתיב כי ימצא פרט למצוי אבל הכא משמע בגמרא דלא דריש לה מימצא דקאמר אני אומר סרקיים הרגי וטעמא דלא היו מודדין מפרש דנודע מי הכהו קרינן ביה ומש"ה לא היו עורפין וכן נראה מדברי הרמב"ם ז"ל בהל' רוצח שם הל"ה שכתב וז"ל נמצא סמוך לספר או לעיר שיש בה עכו"ם אין מודדין כל עיקר שהרי זה בחזקת שהרגוהו עכו"ם ע"כ ונראה דטעמו דנאדי מדרשת הבבלי מכי ימצא משום דמסקינן כסנהדרין דף פ"י דלא דרשינן הכי אלא היכא דאיכא יתורא דקרא כמו גבי גונב נפש דהתם דכתיב כי ימצא וגו' ונמצא בידו פרט לגונב בנו וכדפרש"י ז"ל שם וכן מסקי התוספות דמריבוייא דקרא דרשינן וע"ש והתוי"ט לא הביא כאן אלא התירוץ הא' של התוספות והתם דחו לה מכח ההיא דערכין. ומטעם זה כתב נמי דנראין דברי הרמב"ם בחבורו דגריס פרט למצוי ונמשך בזה אחר כונת דברי הכ"מ ולע"ד נראין הדברים דהרמב"ם לא פירש אלא כהאי דהכא ומטעם שכתבתי: