מי מתיר את הראשונות כו'. מה שפירשתי כאן בפנים הוא כפי פירוש היפ"מ וכתב שם שנהגו בזה היתר בימיהם ואפשר דעל עטרות כלות קאי וכהאי דאמר בפ"ק דגיטין רבינא אשכחי' למר בר רב אשי דהוי גדול כלילא לברתי' א"ל לא סבר לה מר הרם המצנפת וגי' א"ל דומיא דכ"ג בגברי. וכל זה הוא דוחק גדול לפרש היתר בדברים אלו וכהדא כו' קאי על רישא דמתני'. לכך נראה דה"פ דהש"ס שואל מי מתיר את הראשונות היינו עטרות חתנים. דקס"ד דרבנן בעלמא היא ואין לה רמז מן המקרא ואם נאמר דאפשר להתיר אותן כמו שהתירו רבותינו לאפיריון ועלה קאמר ר' יוסי בר בון מי שהוא מתיר כו' בלשון בתמיה דשאני עטרות חתנים דיש להן רמז קצת מן המקרא כהדא דריש גלותא והיה ר' יוחנן משבחו לומר חסדאין מילוי ואין לנו להתירה עד יערה רוח עלינו ממרום להחזיר עטרה ליושנה ויקוים בנו מקרא שכתוב אני ה' בעתה אחישנה:
הדרן עלך עגלה ערופה וסליקא לה מסכת סוטה