1
לית לך אלא שהוא אסור ע"ג המזבח. לכתחילה והכי מסיק בבבלי פ' המוכר פירות דף צ"ז דכל שהוא בדיעבד כשר ע"ג המזבח כשר לקידוש היום ויין קוסס פלוגתא דר"י וריב"ל התם והכא סתים לה כמ"ד דמברכין עליו בורא פרי הגפן ואומרים עליו קידיש היום וכן הוא מסקנת הפוסקים דייו רע הנמכר בחנות והוא שריחו חומץ וטעמו יין עדיין וזהו הנקרא יין קוסס דאיירינן ביה בדפי' הרשב"ם ז"ל שם מברכין עליו בורא פרי הגפן ומקדשין עליו דקי"ל כר"י התם דריחיה תלא וטעמיה חמרא חמרא וכן פסק הרמב"ם ז"ל בפרק כ"ט מהל' שבת:
2
וההן בן סורר ומורה צריכה. ובבבלי סנהדרין דף ע' קאמר שם רבה ורב יוסף דאמרי תרווייהו אכל בשר מלות ושתה יין מגיתו אינו נעשה בן סורר ומורה ומסיק שם דלענין בן סורר ומורה קרי יין מגיתו עד ארבעים יום: