1
אלו נאמרין בלשונם. וכן היא גירסת התוס' וכתבו דכל אדם בלשונו שהוא שומע לאפוקי למדי שאינו אומר בל' פרסי אם אינו שומעו אבל בכל לשון משמע בין שומע ובין אינו שומע ובגמרא לא משמע הכי עכ"ל כוונתם מדאמר התם גבי ק"ש שמע בכל ל' שאתה שומע אבל גבי סוטה קאמר התם ואמר הכהן לאשה בכל לשון שהוא או' (ולא כדאמר הכא בכל לשון שהיא שומעת) ומשמע דלפרושי מתני' קאתי דבכל לשון שהוא אומר אע"פ שאינה שומעת והא דקאמר בברייתא התם משמיעין אותה בכל ל' שהיא שומעת האי ברייתא לאו פירושא דמתני' היא והני תנאי דפליגי הכא כ"ע מודים בזה דבסוטה ע"כ שתשמע היא כדא' ר יונתן בגמרא ול"פ אלא בדרשא דקרא: