1
תניי דבית רבי כן. ולפי מסקנת הבבלי דפרישית במתני' דבעד ועד כשירין יש חילוק בין באו בבת אחת או בזא"ז הכא נמי לדבית רבי באשה אתת ועד כשר ואם באח אשה מעיקרא ואמרה נטעאת ואח"כ בא עד כשר ואמר לא נטמאת לא היתה שותה דמאחר שהכשירו בה עדות האשה כאיש לכולה מילתא כעד בעד כשירין דמיא אבל אין דעת הרמב"ם ז"ל כן ועיין בפרק ט"ו דיבמות דף ל"ז מה שכתבתי שם במראה ד"ה תני דבית ר' לדעתו ז"ל בפי"ב מהל' גירושין והכא בפ"א מה"ס לא כתב מזה החלוקה כלום דסמך עצמו על מ"ש בה"ג דלא קיימא לן כהך תני דבית רבי וטעמיה משום הך קושיא דהכא דאמאי לא נקטה במתני' לרבותא וע"ש מ"ש לדעת הרמב"ן ז"ל ועיין לקמן פ' עגלה ערופה הל"ז מ"ש שם בס"ד: