תיפתר בטבול יום בית הפרס. משמע מהכא דאפילו בטומאה דרבנן בעי הערב שמש דקרי ליה טבול יום והתו' בריש פרק חומר בקודש האריכו להוכיח מכמה משניות וסוגיות דאין טומאה דרבנן צריכה הערב שמש ע"ש וכן בזבחים ריש פ' טבול יום ושם כתבו ומיהו יש טומאה דרבנן דבעי הערב שמש כדאשכחן בפסחים סוף פרק האשה כל הפורש מן הערלה כפורש מן הקבר דבעי הזאה שלישי ושביעי וכ"ש הערב שמש כו' ע"ש ומיהו הכא דאליבא דר"ע קיימינן ולדידיה בכל דוכתא ערל כטמא הוא ואפי' ערל ישראל ומדאורייתא כדדריש ביבמות פ' הערל מאיש איש ובפסחים שם מוקי להאי דלעיל בערל נכרי ומשום גזירה. כו' ולר"ע ודאי לא עדיף מערל ישראל הוא ולא מצינן לאוקמי מתני' דטבול יום בטומאת ערלה אליביה ואפשר לומר בשאר טומאות דרבנן דמצינו שהחמירו בהם להצריכן הערב שמש כגון בצינורא דע"ה ודנכרי שהחמירו בהן חכמים להיותן כזבים לכל דבריהן כדמביאין התו' שם ועכ"פ בטומאת בית הפרס משמע משם דלא בעי הערב שמש: