1
יכול הוא להפרישה כו'. ובבבלי דף כ"ו גריס יוציא וכשיגיע זמנו לכנוס יכנוס וכן הוא בהחולץ דף ל"ו ודייק שם מדקתני יוציא ולא קתני יפריש ש"מ דבעיא גט ואפי' היה בעלה כהן דנאסרת עליו ובמתני' דהכא דקתני יכול הוא להפרישה כבר פירשו התוס' בהחולץ שם ד"ה ולא בתירוץ הב' דשאני סוטה דכיון שקינא לה ונסתרה לא חיישינן שיבא עליה דאסירא ליה מדאורייתא ולא בעי' גט וע"ש דרצו ללמוד מזה דבקידש מעוברת חבירו כו' ולא נשא דלא בעיא גט וכן דעת הרמב"ם ז"ל בסוף י"א מהל' גירושין אבל מסקנת רוב הפוסקים דאין חילוק בין קידש לנשא ועיין באה"ע סי' י"ג סעיף י"ב בהג"ה לענין אשת כהן דרצה לדמות שם לדין קידש בשוגג תוך תשעים יום המוזכר שם לעיל מניה דיש לסמוך אדברי המקילים וזהו דלא כשאלתות דרב אחאי דמביאין התוס' שם דגם בקידש אפי' הוא כהן מפסדינן לה מיניה: